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Maximale Promotion Effizienz für mehr Umsatz und Profitabilität

POTENZIALE HEBEN


Als Spezialist für Promotion Effizienz unterstützen wir unsere Kunden erfolgreich dabei, die Wirkung ihrer Promotions nachhaltig zu steigern.

Liefern Ihre Promotions die gewünschten Ergebnisse? Welche Promotion-Mechaniken sind effektiv? Wie wird die Saisonalität wirksam genutzt? Wie sieht das optimale Timing aus? Welche taktischen Chancen bietet der Promotion-Plan? Wie wirken sich Promotions händlerübergreifend aus? Auf welche Produkte sollten sie im Promotion Zeitraum setzen? Wie wirken Promotions in der Kategorie? Wir beantworten Ihre Fragen.

Um die Wirkung von Promotions zu maximieren, unterstützen wir Sie in allen Bereichen: Von der Analyse der Promotion Wirkung über die Optimierung der Promotion-Strategie bis hin zur konkreten Promotion Planung.

Die Basis: Unsere präzise Promotion Wirkungsmessung. Wir berechnen Ihre bereinigten Baselines, stellen Promotions auf den Prüfstand und analysieren Key-Account Aktionen, Trade Marketing und Außendienst Maßnahmen sowie Consumer- und Themenpromotions.

ERFOLGREICHE PROMOTION OPTIMIERUNG – AUF EINEN BLICK


check Trade Marketing, Consumer und Themenpromotions
check Erfolgskontrolle Verkaufsförderung
check Key-Account Aktionspläne
check Außendienst PoS Aktivitäten
check Personalgestützte Promotions
check Baseline-Berechnung
check Promotion-Analyse und Promotion-Planung
check Sales-Promotion-Tools

WISSEN, WAS WIRKT


Was leistet die Promotion und was tragen die einzelnen Maßnahmen dazu bei? Mit unseren Analysen stellen wir Ihre Promotions auf den Prüfstand und liefern klare Resultate: Die Netto-Wirkung Ihrer Promotions. Das bedeutet, die direkte Wirkung der Promotion auf Umsatz und Profitabilität bereinigt um alle relevanten Einflussfaktoren.

Mit den von uns entwickelten Methodiken gehen wir in die Tiefe. So werden die Einzeleffekte der unterschiedlichen Promotion-Mechaniken ermittelt: Was funktioniert, was nicht? Wir zeigen die Umsatz- und Profitabilitätspotenziale des Promotion-Geschäftes auf und identifizierten gleichzeitig konkrete Ansatzpunkte, um die Promotion Wirkung nachhaltig zu steigern.

PROMOTION NETTO EFFEKTE – BEREINIGTE EINFLUSSFAKTOREN


check Wettbewerbsaktivitäten Industrie
check Wettbewerbsaktivitäten Händler
check Wechselwirkung Key-Account- und Consumer-Promotion
check Produktlebenszyklus
check Saisoneffekte
check Kalendereffekte
check Regionalität
check Shopper- und kategoriespezifische Faktoren
check Wettereinfluss

ANALYSE, STRATEGIE UND UMSETZUNG AUS EINER HAND


Auf Basis der präzisen Analyse arbeiten wir für Sie konkrete Empfehlungen für Ihre Promotion Strategie aus - von der richtigen Produktauswahl über effektive Promotion Mechanismen bis zur wirksamen Werbeunterstützung. So können Sie die richtigen Schwerpunkte in den unterschiedlichen Absatzkanälen setzen und die optimale Platzierung im Handzettel und am PoS vornehmen.

Mit der konkreten Promotion Planung wird die Strategie umgesetzt. Wir liefern wir Ihnen sowohl Empfehlungen für Ihre Planung als auch komplette Promotion-Pläne für Ihr Produktportfolio. Als Grundlage für Ihre Jahresgespräche und für maximale Wirkung durch ein effizientes Zusammenspiel von Analyse, Strategie und Umsetzung.

PROMOTION WIRKUNG STEIGERN


check Effektive Aktionsanzahl für Artikel und Warengruppe
check Optimale Produktauswahl und – kombination
check Richtige Abstände, Frequenzen und Timings
check Wirksame Promotion Mechanismen
check Optimale Platzierung am POS
Klare Schwerpunkte pro Absatzkanal
Optimaler Promotionplan für das Jahresgespräch

PROMOTION ACADEMY


Unsere Seminare geben Ihnen Methoden und Handlungsoptionen an die Hand, um Ihre Promotions erfolgreicher zu konzipieren, effizient umzusetzen und konsequent zu bewerten. Das Seminarprogramm umfasst die Schwerpunkte Promotion-Controlling, Trade-Marketing und Key-Account-Planung.

Die Seminare sind genau auf die Fragen ausgerichtet, die sich in der täglichen Arbeit immer wieder stellen:

check Wie lässt sich die Performance von Promotions verbessern?
check Welche Promotion-Mechanismen sind die richtigen?
check Wie werden Promotions rationell und effektiv geplant?
check Mit welchen Mitteln werden Effizienz und Beitrag von Promotions gemessen?
check Wie wird durch effizientes Trade Marketing die Zusammenarbeit zwischen Hersteller und Handel gestärkt?
check Wie sieht die Shopper-Journey aus und wie gewinnen Sie Insights als Basis für erfolgreiche Aktivierungsprogramme?
check Wie kann die Handelskommunikation effektiv gestaltet werden?
check Wie wird eine Jahres-Aktionsplanung auf Kundenebene systematisch entwickelt?

Seien Sie gespannt auf die Antworten! Informieren Sie sich über das aktuelle Seminar-Angebot. Selbstverständlich bieten wir auch individuelle InHouse-Kurse sowie Moderationen zum Thema Promotions und Workshops an.


Zur Promotion Academy

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Maximum promotion efficiency for more revenue and profitability

ELEVATING POTENTIAL


As a specialist for promotion efficiency, we successfully provide support to our customers that allows them to increase the impact of their promotions in a sustainable way.

Do your promotions deliver the desired results? Which promotion mechanisms are efficient? How is seasonality utilised efficiently? What does optimal timing look like? What tactical opportunities does the promotion plan offer? What effect do promotions have across traders? What products should you rely on during a promotion period? What is the category effect of promotions? We answer your questions.

We provide you with support in all areas for maximising the impact of promotions: from promotion impact analysis to optimising promotion strategies, right through to specific promotion planning.

The basis for this is our precise promotion impact measurement. We calculate your adjusted baselines, put promotions to the test and analyse key account campaigns, trade marketing and field service measures, as well as consumer and theme-based promotions.

SUCCESFUL PROMOTION OPTIMISATION – AT A GLANCE


check Trade marketing, consumer and theme-based promotions
check Learning control sales promotion
check Key account campaign planning
check Field service and PoS activities
check Personnel-supported promotions
check Baseline calculation
check Promotion analysis and promotion planning
check Sales-Promotion-Tools

KNOWING WHAT WORKS


What does the promotion achieve, and what do the individual measures contribute towards this? Through our analyses, we put your promotions to the test and deliver clear results: the net impact of your promotions. This means the direct effect of the promotion on sales and profitability adjusted by all relevant determinants.

We go in-depth using the methodologies we have developed. This is how the individual effects of different promotion mechanisms are determined: what works, and what does not work? We point out the sales and profitability potential of promotion business and identify specific starting points to enhance the impact of promotions in a sustainable way.

NET PROMOTION EFFECTS – ADJUSTED DETERMINANTS


check Industry-based competitive activities
check Trader competitive activities
check Reciprocal effect of key account and consumer promotions
check Product life cycle
check Seasonal effects
check Calendar effects
check Regionality
check Shopper and category specific factors
check Weather influence

ANALYSIS, STRATEGY AND IMPLEMENTATION FROM A SINGLE SOURCE


On the basis of the precise analysis, we determine specific recommendations for your promotion strategy – from correct product selection to effective promotion mechanisms, right through to effective advertising support. As a result, you can focus on the right points within the various distribution channels and implement optimal placement within pamphlets and at the PoS.

Specific promotion planning serves to implement strategy. We will not only provide you with recommendations for your planning, but also complete promotion plans for your product portfolio. This serves as the basis for your annual discussions and maximum impact through an efficient interplay of analysis, strategy and implementation.

INCREASING THE IMPACT OF A PROMOTION


check Effective number of campaigns for articles and product groups
check Optimum product selection and combination
check Right intervals, frequencies and timings
check Effective promotion mechanisms
check Optimum placement at the PoS
Clear points of emphasis on a per sales channel basis
Optimum promotion plan for the annual discussion

PROMOTION ACADEMY


Our seminars provide you with methods and handling options for designing your promotions more successfully, for implementing them efficiently and for evaluating them consistently. The seminar programme encompasses promotion controlling, trade marketing and key account planning as points of emphasis.

The seminars are specifically tailored to answer questions that arise time and again in the course of day-to-day work:

check How can the performance of promotions be improved?
check What promotion mechanisms are the right ones?
check How can promotions be planned rationally and effectively?
check What means are used to measure efficiency and the contribution of promotions?
check How is the co-operation between manufacturers and the trade strengthened by efficient trade marketing?
check What does the shopper journey look like, and how do you gain insights as a basis for successful activation programmes?
check How can trade communication be designed effectively?
check How is annual campaign planning developed effectively at the customer level?

You are no doubt looking forward to obtaining the answers. Get information about the seminars currently on offer. We of course also offer individual in-house courses, as well as meeting facilitation on the topic of promotions and workshops.


The Promotion Academy